zaterdag 15 december 2012

Een spannende dag!!!

14 december 2012.
Vandaag een heel spannende dag want het is tijd voor de 20 weken echo met een extra uitgebreide hartecho. Mensen die ons goed kennen weten dat dit voor ons een heel belangrijke dag is.
Omdat vandaag voor een groot deel onze angsten weggenomen kunnen worden.
Als steun hebben we de beide oma's van de drieling meegenomen.
Bij aankomst in Nijmegen hebben we eerst koffie/chocomelk met een saucijze/kaas broodje gegeten en zijn vervolgens langzaam naar de afdeling gelopen.
Daar hadden co en ik eerst een gesprek met het Maatschappelijk Werk waarbij de oma's gezellig babbelend onder de kerstboom in de wachtkamer bleven wachten.
Daarna afspraak bij de gyneacoloog voor de controle's
Hier kregen de oma's alvast een klein voorproefje voor de echo, want er werd even snel gekeken hoe de kindjes lagen hoe de hartjes klopte en er werd geconstateerd dat het een wel heel erg bewegelijk 3tal is! Bloeddruk was Ok en na dat de baarmoederhals weer is opgemeten werd ik weer OK bevonden!
Conclusie de zwangerschap verloopt tot nu toe voorbeeldig!

Nog heel even wachten in de gang....

En toen was het tijd voor het spannendste deel van de dag een beetje bibberend liepen we naar binnen het was zo ver de 20 weken echo......
 
Eerst even orienteren waar ligt welk kindje, conclusie kindje 3 speelt nog steeds een beetje verstoppertje zal moeilijk worden alles in beeld te krijgen maar we gaan ons best doen zei de vriendelijke mevrouw van de echo die werkelijk alles uitlegde, dit gaf ons een heel goed gevoel en toen alle berichten kindje voor kindje binnen kwamen werd mijn geluk steeds groter en mijn angst steeds minder!

Kindje 1
Kindje 1 is een meisje, ze ligt helemaal onderin heeft het daar prima naar haar zin.
Ze heeft een eigen willetje zo had het heel wat in om alles op te kunnen meten ze bleef haar rechterarmpje lekker verstoppen.
Verder is ze beweeglijk is ze ongeveer 20 cm en 395 gram
(dit is een schatting op basis van alles wat is opgemeten)


Kindje 2
voetjes

Kindje 2 speciaal met foto voor Jarno is een jongetje!
Hij ligt voorin de buik heeft het prima naar zijn zin houd beide zusjes goed in de gaten en laat zich tijdens de echo van kindje 1 en 3 regelmatig in beeld zien, maar een gezichtje op de foto had hij vandaag geen zin in wel beide voetjes en het geslacht waren duidelijk op de foto te krijgen.
Dit mannetje is heel beweeglijk en ook ietsje groter als zijn beide zusjes.
Hij is ongeveer 22 cm en 410 gram
(ook dit is een schatting op basis van alles wat is opgemeten)
 
 
Kindje 3
Kindje 3 is een meisje zij heeft zich verstopt achter haar broer en was wat moeilijker op te meten.
Ze is erg beweeglijk en houd ervan verstoppertje te spelen.
Maar met een beetje draaien en keren van mama is het gelukt om alles wat opgemeten moest worden op te meten.
Ook zij is ongeveer 20 cm en 390 gram
(en ook dit is een schatting op basis van alles wat is opgemeten)
 
Dan is ook bij alle 3 de kindjes extra uitgebreid naar de hartjes gekeken, er zijn géén aanwijzingen gevonden voor aangeboren hartafwijkingen dit tot grote vreugde van Co en Oma Hoofddorp en natuurlijk ook van Oma Bus en mij die ook op een aantal andere dingen al gerust gesteld werden tijdens de rest van de echo!
Zoals al eerder gezien was de opbouw van de hartjes zoals het hoort en de aders en slagaders op de plek waar ze moeten zijn! Waren de bloedstromen goed en werden ze alle drie goed bevonden.
 
Ondanks dat de lig van bijna 2 uur op mijn rug voor mij heel zwaar was en ik daarna niet zo lekker meer bewoog was ik heel erg opgelucht!
Nu kan het genieten echt beginnen!
 
 
Het was al laat voor we thuis waren en we hebben dit goede nieuws gevierd door lekker chinees te gaan halen en te genieten van dit enorm goede bericht.

 
's nachts in mijn bed kon ik niet slapen van de pijn in mijn bekken door het lange op mijn rug liggen tijdens de echo, bedacht ik mezelf dat ik eigenlijk alleen maar dankbaar en blij was met dit enorme geluk wie had dat nog gedacht co en ik die samen nog zo graag 1 klein beebje wilde
krijgen er samen 3 en nu lijkt het er ook nog allemaal op dat ze alle 3 super gezond zijn.
Wat wil een mens nog meer.....
 
 
 


6 opmerkingen:

  1. wat een fijn bericht echt geweldig word er zelfs ontroerd van ik wens jullie echt alle geluk toe ben blij van dit goede bericht ppfftt ja het is allemaal niet niks en fijn dat de oma,s er ook bij waren ook voor hun is het een enorm wonder lieve mensen veel geluk liefde en gezondheid denk aan jullie xxxx dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super meid!! Blijven genieten! voordat je het weet heb je ze in je armen.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh! wat een fijn bericht is dit! Nu nog even 14 weken door.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi luitjes ,

    wat een fijn bericht om te lezen dat het met kwik, kwek ,kaatje3 goed gaat.
    Grtz & knuffie Lange Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Marco en Linda om dit nieuws te horen dat alles goed is,doe rutig aan heel veel groetjes uit Wassenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een voor jullie onbekende,maar zelfs ik geniet mee aan deze kant van het computerscherm....Elke dag nieuwsgierig of er een nieuw blog geschreven is.....Wat een wondertjes in je buik,ik hoop dat ze fijn nog een paar maandjes in mama's buikje blijven....en daar groot groeien tot het moment van de geboorte....tot die tijd mogen wij als lezers meegenieten van je bijzondere zwangerschap,dankjewel!
    Groetjes uit het zuiden van het land!

    BeantwoordenVerwijderen