donderdag 3 januari 2013

Donderdag 3 januari 2013

Eerst wil ik alle meelezers van deze blog Veel liefde geluk en gezondheid wensen voor 2013!
Veel besproken onderwerp de laatste dagen was het niet winnen van de oudejaarsloterij of de postcode loterij waarop mijn reactie dan ook was:
Joehoe wij hebben dit jaar de hoofdprijs gewonnen en nee niet de staatsloterij of de postcodeloterij wij hebben elkaar als gezin wat zijn wij dankbaar en blij met alle mooie vooruitzichten voor 2013!!!
Want mooie vooruitzichten hebben we!
Dat is een van de redenen dat er de laatste paar weken geen blogje kwam hier.
De drukte rondom Kerst en Oud en Nieuw de werkzaamheden in huis en de voorbereidingen op een ander klein feestje hebben zoveel energie gevergd dat er nog maar weinig andere dingen uit mijn handen kwamen.
Co daar en tegen is weer aan het klussen. En ik moet zeggen het word allemaal wel heel erg mooi!
Op 2e kerstdag kwam Damian gezellig bij ons en zijn we met zijn alle wezen eten bij Opa en Oma Bus. Van Damian hebben we ook een leuk kadootje voor de 3-ling gekregen drie kleine mutsjes een roze een blauwe en een witte. Ze liggen inmiddels bij de eerste kleertjes in de kast!

De kerstvakantie is dan ook een beetje gebombardeerd als klus vakantie Inmiddels kunnen we zeggen dat ons doel niet helemaal gaat lukken maar een heel eind komen we wel.
 
Waarom lukt het niet helemaal, de voorbereidingen voor een klein feestje hebben wat meer tijd opgeslokt als we hadden gedacht. En aangezien mijn conditie er niet beter op word merk ik dat ik steeds meer rust moet gaan nemen.
Het is ook niet langer meer ik doe dit en dat en dan ook dat nog even.
Het is meer of dit of dat of misschien moet ik alleen dat maar doen.
Doet er niet toe maar het is echt wel wennen en ik betrap me er op dat ik regelmatig toch net weer iets teveel heb gedaan.

En toch moet ik zeggen dat de zwangerschap opzich hel voorspoedig verloopt.
Vandaag mocht ik me weer melden in Nijmegen, waar ik kon meedelen dat ik 3 heel beweeglijke aapjes in mijn buik had. En tijdens de echo bleek dat ook wel weer, daar we vandaag een kleine echo hadden hebben ze geen hele precieze metingen kunnen doen per kindje maar de verwachting is dat alle drie de kleintjes tussen de 25 en 30 cm groot zijn en ongeveer 700 gram wegen. Ze groeien nog steeds als eenlingen en dat is erg gunstig bij een zwangerschapsduur van 23 weken en 5 dagen!
Dit betekend dus dat we de eerste magische grens zaterdag gaan bereiken 24 weken! Nog ongeveer 10 te gaan.
Bloeddruk was goed, baarmoedermond nog altijd mooi dicht geen vruchtwater verlies geen harde buiken geen weeen en geen andere gekke dingen .
Volgende week krijgen we een extra ingeplande uitgebreidde groei echo, die waren ze vandaag vergeten in te plannen...
we hebben alle drie de hartjes weer even horen en zien kloppen (altijd weer een extra geruststelling)
En zo kon ik met een trotse papa 2 trotse zussen en een trotse broer het ziekenhuis weer verlaten.
Met een foto van de 2 zusjes op zak, het kleine broertje houd er van om verstoppertje te spelen!

Bij thuiskomst merkte ik gelijk weer dat mijn conditie toch wel verslechterd en heb ik een aantal uren geslapen. Gelukkig zijn de 3 meiden met een vriendin bij oma aan het roosjes vouwen en de 2 jongens hebben boodschappen gedaan en zijn daarna gebroederlijk aan het gamen geslagen!
Dus geen kind aan de kinderen!
Wat een heerlijk gezin heb ik toch!

1 opmerking:

  1. Rustig aan jij hè, maar .. het is natuurlijk een typisch geval van: je hoofd wil wèl maar .. je lijf wil niet. Allemachtig wat een vracht heb je inmiddels te dragen zeg. 12 armen en benen, je bent nu een soort octopusmom. Kun je daar nog van genieten? Ja hè, vooral als alles klopt en beweegt zoals het moet. Houwen zo!!

    BeantwoordenVerwijderen