donderdag 31 januari 2013

En weer een mijlpaal!!!!

Vandaag weer een dagje Nijmegen gedaan
Een dagje wat iets wat langer werd als dat we hadden gedacht....
We begonnen met een echo die helaas alweer uitliep....
Maar deze keer hadden ze tijd genoeg om de groei echo te doen.
eerst duidelijk de hartjes gehoort en gezien
toen de ligging van de 3 aapjes en daarna 1 voor 1 alles opgemeten wat er opgemeten moest worden.

Kindje 1 meisje
Ligt in hoofdligging
Is bewegelijk
Heeft normale hartactie
Doorbloeding navelstreng goed
Geschat Gewicht 1147 gram
en genoeg vruchtwater

Kindje 2 jongen
Ligt in hoofdligging
Is bewegelijk
Heeft normale hartactie
Doorbloeding navelstreng goed
Geschat Gewicht 1095 gram
en genoeg vruchtwater

Kindje 3 meisje
Ligt dwars boven in
Is bewegelijk
Heeft normale hartactie
Doorbloeding navelstreng goed
Geschat Gewicht  1007 gram
en genoeg vruchtwater

Dit was gelijk een reden voor een klein feestje de volgende mijlpaal is bereikt de kindjes wegen allemaal meer als 2 pond (1000 gram)!!!!!!
De geschatte lengte van de kindjes ligt tussen de 30 en 35 cm

Er was maar een klein probleempje tijdens de echo daar waar ik dacht dat ik nog wel even op mijn rug kon liggen had ik dat beter niet kunnen doen na 5 minuten kreeg ik het warm een beetje benauwd en trok ik toch wel witjes weg gelukkig had de mevrouw die de echo deed dat ook in de gaten en vertelde me dat ik na het doormeten van de navelstreng op mijn zij kon gaan liggen, helaas heeft ze dit toch eerder even onder broken maar dat was eigenlijk al net te laat met dat ik me op mijn zij mocht draaien ging even het licht helemaal uit bij me.... niks ernstigs kreeg een koude natte handdoek op mijn hoofd en met een paar minuten trok ik wel weer bij hierdoor heb ik wel een klein stukje van de echo van kindje 1 gemist. Ik kreeg wel het advies om de volgende echo toch maar gelijk op mijn zij te beginnen aangezien het gewicht van de kindjes dan nog zwaarder is.

Daarna was het tijd voor de afspraak bij de gyneacoloog.
Daar was bijna alles goed....
Bijna ja want bij het meten van de bloeddruk ben ik toch wel even geschrokken....
Het apparaat gaf een onderdruk aan van 99 en dat is behoorlijk aan de hoge kant voor een zwangere.
Dit betekende dat ik dus een half uur aan een bloeddrukmeter moest liggen Urine in moest leveren en bloed moest prikken.
Na dit half uur bleek dat er waarschijnlijk een probleem met de eerste bloeddruk meter was want mijn bloeddruk was gewoon goed.
De urine werd nog even extra gecontroleerd en daar krijg ik telefonisch nog uitslag van net als van het bloed.

Volgende controle over 2 weken!


1 opmerking:

  1. hoi mammie & pappie & broers & zussen , :-))

    fijn dat het met appies goed gaat.

    knuffies van " Lange Jan "

    BeantwoordenVerwijderen