maandag 18 februari 2013

En toen werd het even spannend.....

Na donderdag toch wel te zijn geschrokken van de uitslagen heb ik me vrijdag extra rustig gehouden. De vrijdag na een ziekenhuis bezoek ziet er altijd uit met veel rusten, aangezien dat ziekenhuis gebeuren toch wel erg vermoeiend is. Vrijdag avond lekker met de kindjes tv gekeken en ook wel redelijk op tijd naar bed.
Zaterdag lekker uitgeslapen maar ik werd niet helemaal fit wakker, wat ik mankeerde kan ik niet precies zeggen ik voelde me lusteloos en ben van boven in bed naar beneden in bed gegaan.nadat ik wat had gegeten ging het eerdt wel weer. Toch maar aankleden en op bed gaan zitten. Met avond eten op bed gebleven want toch voelde ik me niet echt lekker.
In de loop van de avond werd ik eigenlijk steeds zieker het leek wel op een enorme griep die zich over mij overmeesterde. Toch maar even gekeken of wat ik had symptomen konden zijn die bij hoge bloeddruk hoorde, daar konden we het niet helemaal over eens worden, dus toch maar even een belletje naar nijmegen. Uitgelegd dat ik donderdag al hoge bloeddruk had en wat ik nog meer mankeerde nu gevoel van niet lekker zijn kortademig hoge koorts en volgend Marco en Jarno werd ik ook steeds bleker. Ook daar twijfelde ze en vonden het toch belangrijk dat ik maar even daar heen kwam zodat ze in ieder geval urine en bloed even konden controleren en ook even konden kijken hoe de aapjes het deden. Dus Oppas geregeld met dank aan Opa en Oma Bus en Ome Frank konden wij met een gerust hart weg gaan. Om 22uur aankomst in Nijmegen auto geparkeerd Rolstoel gepakt en op naar de verloskamers....

Daar aangekomen Urine inleveren Bloedprikken  bloeddruk meten en gelijk aan de ctg hartjes luisteren en contracties meten, Ik moest me niet storen aan contracties onder de 10 want die komen bij drieling buiken wel vaker voor want de kindjes erin zorgen ook voor beweging!
Nou moet ik erbij vertellen dat ik sinds vorige week woensdag zelf ook al had opgemerkt als ik teveel deed dat ik af en toe last had van een harde buik, dus dat die geregistreerd zouden worden hadden wij rekening mee gehouden.
Daar lig je dan

Kindje 3 loopt mee op papier

Kindje 1 en 2 op de computer
 




Mijn bloeddruk had een gemiddelde onderdruk van 100 dus dat was veel te hoog, de hartslagen van de kleintjes klonken prima en waren ook prima ook waren ze nog genoeg beweeglijk. wat wel was opgevallen was dat ik met enige regelmaat toch wel harde buiken had en die wilde ze dus nog even langer in de gaten houden. dus voor nog 2 uur aan de band.TIjdens deze 2 uur veranderde er iets aan de harde buiken, ze gingen zeer doen en kwamen met grotere regelmaat  en ze trokken ook door naar mijn rug..... ik begon me zorgen te maken want ik herkende dit dus wel als weeen..... Na deze twee uur leek het allemaal iets minder heftig te worden maar gezien wat er gezien was leek het toch verstandiger de nacht verder in nijmegen door te brengen, er werd voor Marco een bed bij gezet en we konden proberen een paar uurtjes te slapen.
ssssst Linda slaapt

Nog best onder de indruk van wat me net was overkomen lukte dat niet heel erg goed en ik maar ook Marco hebben maar 2 uurtjes geslapen.
De volgende ochtend nog even een keer aan de ctg die aangaf kindjes nog steeds goed deden en dat de contracties en weeen hele maal weg waren even bloeddruk meten en ja die was nog steeds hoog dus na overleg kreeg ik daar tabletten voor. Ik mocht dus naar huis als ik wel beloofde me rustig te houden, bij twijfel weer te bellen en evt terug te komen en me pillen netjes zou gaan innemen. Dus na het ontbijt zijn wij huiswaarts gekeerd waar de kindjes heel erg blij waren en wij als eerste onze bedjes hebben opgezocht om even bij te tanken. Gisteravond lagen we dan ook ook al 9 uur in bed om er tot vanmorgen 9 uur in te liggen! Vandaag maar weer lekker rustig aan gedaan blij dat de kindjes vakantie hebben kunnen ze me een beetje helpen. Voor morgen lekker niets gepland en woensdag moeten we weer voor controle naar het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd wat ze daar nu gaan zeggen en of ik wel weer mee naar huis mag dan.
Dus ja de laatste weken zullen zo extra spannend worden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten