woensdag 27 februari 2013

Zucht dat was weer een lange dag...

Vanmorgen rustig wakker geworden voor zover dat gaat met 4 kindjes die allemaal voor school nog even een extra knuffel komen halen want stel je voor dat ze mama vandaag houden in het ziekenhuis.
Want ja een hoge bloeddruk blijft een hoge bloeddruk ondanks dat je pillen ervoor slikt en mama is natuurlijk al bijna 32 weken zwanger dus het word nu wel heel erg spannend.
Dus toen alle kindjes naar school waren, op 1 na want die is ziek heb ik me op het gemak aangekleed gewassen en gegeten.
Tegen 11 uur de zieke even op de bank bij oma gelegd een kopje koffie en een glaasje sap gedronken en toen kon de rit naar Nijmegen beginnen.
Ruim op tijd waren we daar aanwezig, even een zoektocht tussen de rolstoelen naar een blauwe met grote wielen, want ja die rijden het makkelijkste! Deze zwangere huismus ingeladen en door de lange gang naar de poli verloskunde wandelen.
Daar waren we ruim op tijd aanwezig voor de echo om 13.15 uur,
De echo was een feest wat een genieten van de uitslag werd ik gewoon weg heel erg blij en deze ontzettende lieve echo mevrouw heeft weer haar uiterste best gedaan nog wat mooie plaatjes voor het thuisfront uit te draaien!

Kindje 1 Meisje
Ligt in hoofdligging en al behoorlijk diep in het bekken dat bemoeilijkt de metingen maar het geschatte gewicht was ongeveer 1974 gram
Kindje 2 Jongen
Ligt ook in hoofdlligging naast zijn zusje en zijn geschatte gewicht was ongeveer 1811 gram
Kindje 3 Meisje
Ligt overdwars boven op broer en zus en heeft een geschat gewicht van ongeveer 1707 gram

Vooralsnog betekend dit dat een natuurlijke bevalling nog altijd tot de mogelijkheden behoort!
Dat de kindjes nog steeds een beetje voorlopen op de groei.
Hebben een mooie hartslag en een goede doorbloeding van de navelstreng.
Ook hebben ze nog voldoende vruchtwater en  ze doen het SUPER GOED  gewoon!!!
 
een voetje

Zijkant gezichtje

Mooi plaatje

Broertje en zusje samen op de foto

Zijkant gezichtje

 
en nog een mooi plaatje
 
Helemaal blij verlieten we de kamer waar de echo was gemaakt en hoorde we dat het in principe over 2 weken weer echo zou zijn indien de gyneacoloog anders besliste.

Toen de gyneacoloog...
Daar waar we vandaag de komende tijd zouden bespreken liep dit weer eens wat anders.
Want we begonnen wederom met een te hoge bloeddruk op de meter....
Wel was de baarmoedermond nog goed gesloten en alle andere metingen goed.
gevolg van de hoge bloeddruk wederom ctg en bloeddruk meting van een half uur....
CTG was een ramp hartje kindje 1 gevonden op zoek naar 2 ook gevonden dan hartje 3 en ja hoor kindje 1 draait zich om weg hartje en zo volgde de aapjes elkaar op na een half uur was er nog geen goede ctg pfff en de bloeddruk die ondertussen werd gemeten was om door een ringetje te halen.
Niets te hoog ok het is niet meer zo laag als dat het in het begin was maar toch.

Tussen neus en lippen door kwam de gyneacoloog even zeggen dat ik volgende week bij hem moet terug komen en over 2 weken bij hem en een nieuwe echo moet laten maken.
Nu ben ik bijna aan de 32 weken en ze hebben al die tijd gezegd langer als 34 weken mag je niet lopen..... nu leek het mij toch nu de tijd om dat eens te bespreken....
Maar goed uiteindelijk gingen wij om half 5 het ziekenhuis uit wetend dat we wederom in de spits naar huis moesten rijden.
Ik heb van de terug reis weinig zelf meegemaakt, ik ben weer eens in slaap gevallen, want ja door dit alles had ik mijn occhtend en mijn middag slaapje al gemist...
Maar voor nu ben ik gewoon weer voor een week thuis lekker bij mijn kindjes ik kan niet zo heel veel meer voor ze maar ik ben blij dat ik zo dicht bij ze kan zijn en ze lekker kan knuffelen!!!!

4 opmerkingen:

  1. Mooie gewichten zeg!

    Volgens mij weten ze in het ziekenhuis ook gewoon niet meer wat ze moeten zeggen.... Je hebt eerst nog een weekje thuis, geniet ervan. Volgende week komt snel genoeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow Yes meid!!! Wat een superberichtje weer. Vol spanning ben ik je aan het volgen...div. pakjes liggen al klaar...maar laat ze inderdaad nog maar ff zitten hoor!
    geniet er nog eventjes lekker van...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een super gewichten idd! dat wordt niet meer (of heel kort) de couveuse in! Wat super!! en wat fijn dat je weer lekker naar huis mocht! Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Succes met de laatste loodjes! en leuk een jongen tussen twee prinsesjes (dat wist ik nog niet maar waarschijnlijk heb ik dat gewoon gemist wegens de grote drukte hier!) Geniet nog van je buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat voor de mama ,papa en de kids.Wat fijn dit te lezen,geniet nog even(al zal t zekers zwaar zijn).Kijk mee uit naar de geboorte van jullie wonder drieling,een duimpke van hier dat alles goed mag gaan.groeten Marina uit Belgie en mama van negen

    BeantwoordenVerwijderen