dinsdag 5 maart 2013

en weer een controle

Vanmorgen was het weer zo ver, op weg naar nijmegen voor weer een controle.
Eerst maar eens beginnen met urine inleveren en toen wachten op de gyneacoloog......
en wachten en wachten net toen ik me bedacht dat ik maar beter gewoon naar huis kon gaan waren we aan de beurt....ruim een uur later.
Gelukkig had de gyneacoloog wel alle tijd voor ons.
Want ja het eerste waar hij zelf mee begon was we zijn nu 32 weken en 2 dagen hoe nu verder.
Ons antwoord Ja dat vragen wij ons ook af want waar in het begin iedereen riep je mag tot 34 weken en dan gaan we ingrijpen is het de laatste weken heel erg stil gebleven over hoe nu verder.
Er werd van controle tot controle gekeken ook wel een beetje logisch gezien het feit dat mijn bloeddruk onderdrukt word door medicatie en dat ik al een nachtje op de verloskamer in nijmegen heb doorgebracht. Aan de andere kant ook wel een beetje slordig dat er niet is verder gekeken want wat nu als de weeen spontaan zouden beginnen of de vliezen breken....
Dus wij zijn gelijk ingehaakt op het verhaal van de gyneacoloog waarop ik de vraag kreeg waar zou je willen bevallen en daar moest ik een eerlijk antwoord op geven hahaha nou zei ik gewoon thuis haha helaas behoorde dit absoluut niet tot de mogelijkheden.
Hij bedoelde eigenlijk meer in welk ziekenhuis of in Nijmegen of misschien toch wel gewoon dicht in de buurt van huis.... want zo zei hij qua grote van de kindjes en qua duur van de zwangerschap gaat dit allemaal tot de mogelijkheden behoren. Onze vraag was wel kan een streekziekenhuis dat wel aan en willen ze dat wel. De Gyneacoloog zou wel even informeren hoe het streekziekenhuis hier over zou denken en gaat ons daarna terug bellen.
Want zei hij heel realistisch stel dat je begint en het gaat hard dan is nijmegen wel heeel ver weg.
Ook is voor nu de afspraak dat er ergens voor de 36 week een datum geprikt gaat worden. Ergens is er goede hoop er dat de bevalling de komende weken spontaan op gang gaat komen.
Het goede nieuws is dat 2 van de 3 aapjes in hoofdligging liggen en dat ook het ziekenhuis 100% staat achter een natuurlijke bevalling!
Dus allemaal dingen waar de komende week over nagedacht moet en gaat worden en de nodige informatie over in gewonnen gaat worden.
Tot slot nog even met de echo kijken naar de ligging even luisteren naar de hartjes en ja hoor een te hoge bloeddruk meting Waarop ik ik uit de grond van mijn hart zei dat ik een hekel begon te krijgen aan die bloeddruk meters! gelukkig was mijn urine al gecontroleerd en schoon dus mocht ik ter afsluiting een half uurtje aan de dynaband voor bloeddruk controle en die was weer goed.
Dus mocht ik voor een weekje met het
Stempel naar huis.


Volgende week weer een groei echo en een controle door de gyneacoloog!

Spannend!!!!!!!


Kleine bijkomstigheid vandaag is mijn lieve omaatje 102 jaar geworden!

2 opmerkingen:

  1. Halluluja zeg, op naar de 36 weken? Je gaat (als je zo doorgaat) de 40 weken nog volmaken ook! (Sprak ik optimistisch) . Het wordt nu wel héél spannend! Hou vol hè! Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend voor jullie nog heel even.....

    Voor oma hiep hiep hiep whow 102!

    gr marina

    BeantwoordenVerwijderen