vrijdag 22 maart 2013

De eerste lentedag en wat eraan vooraf ging.

Mijn vorige blog eindigde met het goede nieuws van de geboorte. Nu even hoe het per kindje verder ging.

Om te beginnen met anne deze kleine meid werd geboren op de verloskamer om 15.02 uur en woog 2190 gram en is van daar overgebracht naar de highcare hier bleek ze uiteindelijk toch te veel kracht te verliezen en is ze savonds even aan de cpap gelegd om bij te komen. Ook op woensdag heeft ze de hele dag daar aan gelegen.

Dan kwam Jordi geboren in stuit op de ok om 15.21 uur met.gewicht.van 2380 gram na een slechte start krabbelde onze beer in een hoog tempo op en werd op woensdag middag op de highcare van de monitor afgehaald om op woensdag avond lekker bij mama op de medium care te kunnen kangaroeeen.

Als laatste werd onze kleine meid geboren, Bente op de ok om 15.26uur in stuit en tot.onze schrik woog ze maar 1515gram. Ook deze.dame kwam op de high care maar doet het uitzonderlijk goed... Enige reden dat ze niet naar de medium care mag is dat haar gewicht daarvoor  1750 gram moet zijn.
Met haar mocht ik op dinsdag al als eerste kangaroeen!

Hoe ging het met mama:
mama lag vanaf dinsdag op de high care kamer van de afdeling met nog steeds een hoge bloeddruk. Hier word je regelmatig gecontroleerd en word je in de gaten gehouden.
Hier kwam ik erachter dat ik  de laatste dagen toch wel heel wat zieker ben geweest als ik vond en de meeste dachten! ziek ??! ja zwangerschaps vergiftiging is een verborgen iets wat je van.binnen kapot maakt.

Ja en vandaag dan natuurlijk de 1e echte lente dag. Het waarom:
Vandaag heb ik lekker met alle 3 mijn kanjers kunnen buidelen.
Vanmorgen eerst met Jordi daarna met Bente en vanavond heel.onverwacht met Anne dit laatste.maakte mijn dag echt goed. Ik heb hier ook heel erg van genoten!
Vannacht de eerste nacht zonder nachtelijke bewaking voor mij vraag me wel af hoe ze dat thuis in de gaten willen houden .....

1 opmerking:

  1. Fijn dat de kindjes het goed doen en ook nu weer dag per dag komen ze er wel.Geniet en verzorg je goed,neem rust waar je kan natuurlijk is ook niet niks geweest.Stilaan kom(en)juliie er wel

    groeten Marina

    BeantwoordenVerwijderen