dinsdag 19 maart 2013

Een spannende dinsdag...

De afgelopen dagen hebben de artsen en wij vaak met elkaar gesproken ten behoeve van de dag van vandaag. Wie staat waar, wat is veiligheid, wat is wijsheid, maar vooral stond alles in het teken van mijn wens op de natuurlijke manier bevallen, de uitvoerbaarheid daarvan en de veiligheid van mij en de drie aapjes. Kortom het grote artsen overleg en het maken van een draaiboek.
Dit alles klinkt heel zakelijk maar is verre van dat, het is gepaard gegaan met veel emoties en overwinnen van angst.
Dit alles liep dan ook nog eens parallel aan het opgeven van mijn lichaam de steeds grote wordende dreiging van zwangerschapsvergiftiging. Waar over iedereen in het Blog heeft kunnen lezen. Waarom wij niks vertelde over de dag van vandaag mogen duidelijk zijn. Het plannen was rond, het draaiboek klopte, maar het allerbelangrijkste kon vanmorgen pas worden gechecked voor de laatste keer.Zijn er 3 couveuzes ???  niet omdat de verwachting van de kindjes slecht is maar omdat er wel plek moet zijn ivm veiligheid van de drie aapjes.
Terwijl dit word gechecked mag ik een licht ontbijten nuttigen en.aan.de ctg om vervolgens naar de verloskamer te worden gebracht om verder voorbereid te gaan worden op deze speciale bevalling...
Het draaiboek werd op de afdeling genoemd als de natuurlijke bevalling van een (st)oerwijf !!! Hihi
Ik ben namelijk vanaf mijn opname al onderwerp van gesprek hier op de afdeling, en ook zijn ze allemaal erg benieuwd of het gaat lukken.
Wat zijn de statistieken van de drieling bevallingen die er gedaan worden kiest 90% van de ouders gelijk voor een keizersnede bij een heleboel komt daar ook het advies van de arts bij die toch ook vind dat dat een betere keuze is van de 10% die overblijft is 9% uiteindelijk ook nog geëindigd in een keizersnede en 1% ..... blijft een natuurlijke bevalling.
In navolging  van het goede ctg
Werd er inwendig onderzoek gedaan hoera er is genoeg ontsluiting om de vliezen te breken maar dat moet eerst aan alle voorwaarden Worden voldaan !
er moesten nog 2infusen worden gepikt en een epiduraal (ruggeprik)
wie mij kent weet dat ik folbie voor naalden heb! De infusen waren zo geprikt goed de beurt aan de anestesist die prikte en prikte tot ik er gek van werd ik heb gesmeekt me plat te spuiten zo'n pijn heeft die kerel mij gedaan maar ergste was nog dat hij ook nog niks deed..
Maar goed voorlopig brak de gynaecoloog om half 12 de vliezen!
Toen tijdens de weeeen bleek dat de ruggeprik niet goed zat werd me gelijk verteld dat bij calamiteiten mams dus helemaal zonder zeil moest. Ook evt draaien van kindje s die over dwars liggen.

De weeeen begonnen in aantal en hevigheid toe te nemen en om 15uur was er voldoende ontsluiting
Dit betekende dan ook dat anne om
15.02 uur is geboren op de verloskamer. Daarna bleek dat zowel 2 als 3  dwarsliggers waren dus met spoed naar ok waar de professor 1 poging wilde doen inwendig te draaien..... Gevolg om15.21 werd Jordi in een stuitligging  geboren Vol goede moed werd er een allerlaatste poging gedaan dit zelfde bij kindje drie te doen en ja hoor om 15.26 werd onze Bente in stuitligging geboren!

9 opmerkingen:

  1. Wat een rijkdom, geniet van jullie kleine wondertjes. xxx Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prficiat met de geboorte van jullie 3 kindjes,3 maal rijkdom,3 maal wonder.
    mama herstel goed
    Proficiat Marina,Dirk,Jill,Joyce,Larissa,Laurien,Yannick,Ellyne,Dean,Alexia en Elysia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd!!!! En wat een opluchting...drie kleine hummeltjes in een couveuse, je hebt het geweldig gedaan!! Trots op jezelf kun je zijn, trots op jouw familie voor de steun, trots op het ziekenhuis voor de goede ondersteuning...wat veel om trots over te zijn!!
    Geniet van het drietal!!
    Liefs Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mens, waar háál je de moed en de kracht vandaan om dit allemaal zó te willen en het lukt je dan nog ook. OER-MOEDER? Nou Lin, ik denk dat jij dáár wel toe behoort!!
    Rust nou maar eens lekker uit, slaap maar eens lekker en géén zorgen (die komen later wel weer). Ik hoop dat jij weer een beetje BIJkomt, in ieder geval je lijf, want dat moet letterlijk "uitgewoond" aanvoelen!! Oh ja, nog gefeliciteerd natuurlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai dat zijn hele grote kindjes hoor super gedaan!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een verhaal,en nu al de tijd en rust om het te schrijven maar jeetje wat een bevalling en je hebt het toch maar even gedaan. GEFELICITEERD van je drieling en vergeet niet die kanjers die je al thuis hebt rondlopen. Doe rustig aan en GENIET van je kraamtijd.

    P.s. Leuke namen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super lief snik dat dat allemaal in een buik past xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verhaal! Respect hoor! En ze zijn zo mooi!! Hoe zwaar zijn ze eigenlijk?? Lijken op de foto zo groot!
    Geniet van deze periode!! Straks wordt je hartstikke druk, dus laat je nu lekker verwennen.
    Groetjes Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik wil eerst even kwijt linda je bent een kanjer zo echt ik lees net alles geweldig en op de natuurlijke wijze dat de kleintjes gekomen zijn het is al zo een enorm wonder alles gewoon en dan lees ik dat je de baby,s ook nog zonder keizersnee nou echt ik vind je bijzonder van harte gefeliciteerd met dit grote wonder drie kindjes wat een rijkdom ik hoop linda dat het met jou goed gaat het is allemaal niet niks geweest wens jou marco en de kinderen veel geluk,liefde en gezondheid hele dikke knuff van mij ben heel blij voor jullie allemaal dat het allemaal zo is gegaan linda je bent echt een kanjer xxxx dieny

    BeantwoordenVerwijderen